wtorek, 12 stycznia 2016

Anime: czyli co sądze o Księżniczce Mononoke

Księżniczka Mononoke to Japońska animacja z 1997 roku, gdzie za reżyserię i scenariusz jest odpowiedzialny Hayao Miyazaki. Mimo iż, jest to klasyk, który prawie każdy widział (a jak nie to powinien!) to jednak ja, zabrałam się za niego dopiero parę tygodni temu (nie licząc przebłysków z dzieciństwa kiedy to, puszczali księżniczkę M. w telewizji). 





 Obraz opowiada historie młodzieńca - Ashitaki, księcia małej wioski, w której wiedzie szczęśliwe życie, zostaje jednak przeklęty przez demona. Wyrusza więc w podróż, która jest jego jedyną nadzieją na ocalenie. Wędrując na zachód staje się świadkiem walki między cywilizacją a mitycznymi siłami natury które chcą ochronić swój dom - las.

Tak pokrótce można streścić fabułę tej animacji. Pewnie większość mogłaby pomyśleć: kolejna opowieść o tym jak to źli ludzie atakują naturę. Jednak w tym przypadku autor przedstawia nam rację obydwóch stron i stara się być przy tym jak najbardziej obiektywnym. Wynosi to film na wyższy poziom i sprawia że ogląda się go naprawdę z zapartym tchem. 





Produkcja ta zdecydowanie przeznaczona jest dla starszych widzów. Mimo iż, wiele osób błędnie kojarzy: anime=bajka dla dzieci, to jednak tym razem ta teoria zdecydowanie się nie sprawdzi. Film może i można nazwać baśnią, jednak nie bark tu brutalnych scen, latających kończyn, czy tryskającej krwi.

Na koniec chciałam jeszcze wspomnieć o pięknej kresce i animacji! Naprawdę jestem pod wrażeniem tych niesamowitych obrazów. Tym bardziej kiedy porównuje je z niektórymi produkcjami stworzonymi obecnie, czyli niemal 20 lat później. Wydawałoby się że powinny wyglądać o niebo lepiej, przecież technologia poszła do przodu - a tu... niejeden by się zdziwił.






Podsumowując - polecam Wam oddać się tej baśniowej magii i obejrzeć tą animacje.
Ode mnie  9/10

7 komentarzy:

  1. pamietam jak kiedys to ogladałam ale nagle urwałam
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądam czegoś takiego

    OFFICIAL PATTY :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd mi .-. Oglądałam już tyle anime (Calutkie Naruto,Bleach,One Piece,Fairy Tail) i dalej nie umiem się za to zabrać (>T^T)> Ale myślę ze to dlatego iż nie wiedziałam o czym to anime jest. Dzięki za taki post, teraz napewno oglądnę to anime <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mimo iż, trochę anime już obejrzałam, to tej tak znanej pozycji nie widziałam stosunkowo długo ;p Daj znać jak wrażenia po ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam anime! Obejrzałam masę serii! O tym filmie słyszałam, ale jakoś nigdy ostatecznie się za niego nie zabrałam :( Nie wiem czy widziałaś, ale najlepsze anime na świecie i ever i wgl to Fullmetal Alchemist Brotherhood! <3 Miłego dnia! Obserwujemy?

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://bieganiejestspoko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie szczególnie lubię anime , ale w dzieciństwie oglądałam :)
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń