środa, 25 lutego 2015

Anime: czyli co sądze o Black Lagoon

Dziś chcę Wam polecić serię Black Lagoon .
Opowiada ona o grupie najemników którą tworzą: Revy – to ona przez większość czasu wymachuję bronią i bierze udział w scenach akcji, Dutch – nasz tajemniczy szef i mózg operacji, oraz Benny – pogodny osobnik który stroni od walki, spec od elektroniki oraz informatyki.  
Pewnego dnia dostają oni kolejne zlecenie które owocuje porwaniem przeciętnego pracownika korporacji - Rokuro Okajima. Kiedy szef spisał Rokuro na straty, nie wie on gdzie się podziać – postanawia wiec dołączyć do Lagoon. Początkowo zagubiony w otaczającej go rzeczywistości, jednak rzucony na głęboką wodę szybko musi się odnaleźć w nowym świecie. Od tego momentu towarzyszy reszcie załogi jako Rock i razem z nimi wykonuje kolejne niebezpieczne zlecenia.


 



Bardzo dobre wrażenie wywarł na mnie opening – szczególnie ta bardzo klimatyczna muzyka, która jest według mnie świetna.




Jeśli ktoś chciałby dowód iż anime to nie zwykła  „bajka dla dzieci” to myślę że ten tytuł byłby doskonałym dowodem. Jest brutalny, nie stroni od krwi, przekleństw czy trupów. Polecam zwłaszcza dwie pierwsze części tj. Black Lagoon i Black Lagoon: The Second Barrage. Niestety w Black Lagoon: Roberta's Blood Trail kogoś poniosła wyobraźnia. Postacie nagle wykazują nowe umiejętności, zmienia im się charakter a w centrum uwagi jest pokojówka z nadludzkimi umiejętnościami.





Wracając jednak do dwóch pierwszych części fabuła rozwija się w dobrą stronę. Przedstawione zostają nam różne frakcje takie jak Hotel Moskwa (na czele z charyzmatyczną Balalaiką) które rządzą w zepsutym do cna mieście Roanapur. Nowe zlecenia, nowe wyzwania, nowe przeciwności – to wszystko daje nam dobre kino akcji. Wiadomo oczywiście że jak to z gatunkiem jakim jest akcja bywa, niektóre zdolności, przeskoki i piruety z bronią są nieco podrasowane – ale cóż, to chyba taki urok?






Ostatecznie, mino iż anime nie jest idealne to zdecydowanie zajmuje wysokie miejsce w moim rankingu;>
A Wy, oglądaliście już, jaka jest wasza opinia? ;>

8 komentarzy:

  1. Hmmm ostatnio nie mam jakiego Anime oglądać i skusiło mnie teraz na to :D

    Blog : nananseq.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolega już też kiedyś poleciał mi ów Anime, ale jak zwykle nie mam czasu a gdy już jest zacznę oglądać coś innego i nie mogę się za to zabrać :-)

    sylvviusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego typu bajek oglądałam tylko chyba jak większość Czarodziejkę z księżyca heh ;)
    pozdrawiam <3
    http://polinapaola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne jeszcze w dzieciństwie - tak jak ja;> Ale to właśnie całkiem inny typ "bajek", skierowany do innego odbiorcy (innej widowni) ;)

      Usuń
  4. Chyba zrobię sobie parę dni zabijania czasu z tym anime :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam, ale zapiszę sobie do mojej listy do obejrzenia na wakacje. ;) Zaciekawiło mnie, lubię takie trochę bardziej "brutalniejsze" serie.
    Pozdrawiam!

    lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Anime oglądałam chyba raz w życiu, bo kolega mi jakieś polecił, ale to zdecydowanie nie dla mnie :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj jeszcze kiedyś zabrać się za jakieś anime, bo tak jak i filmy są one bardzo zróżnicowane - zarówno tematycznie jak i w wykonaniu;)

      Usuń